MB.OSMercedes-Benz Operating System

Odata cu lansarea noii clase E, Mercedes-Benz ne-a prezentat si o noua platforma software denumita Mercedes-Benz Operating System (MB.OS). Noul E Class este precursorul MB.OS-ului, insa varianta finala a sistemului va fi introdusa abia in 2024/2025 odata cu lansarea arhitecturii electrice denumita MMA ( Mercedes Modular Arhitecture ). Aceasta este o platforma dedicata modelelor electrice din clasa compacta.

Construit dupa cateva principii fundamentale

1
.
Gandit pentru un singur scop si deschis catre alte parteneriate. Scopul lor este ca controleze atat magazinul digital (aplicatii / servicii / dispozitive) din autovehicul, cat si sa-si creeze o relatie directa cu clientii. In prezent exista parteneriate cu nVidia, Google, etc.
2
.
Servicii personalizate prin ID-ul Mercedes me: cu profilul Mercedes me, autoturismul reuseste sa ofere anumite servicii personalizate bazate pe nevoile clientului. Exemplu: accesarea profilelor prin scanarea faciala, senzor de amprenta sau comanda vocala. Suplimentar memoreaza si activeaza anumite functii la urcarea in autovehicul: pozitia preferata a scaunului, oglinzilor si a volanului, selectarea postului favorit de radio, etc.
3
.
Siguranta cu privire la datele personale: toate datele personale sunt stocate intr-un cloud, si dupa cum spun ei, interesul principal cu privire la datele acestuia sunt sa le ofere o experienta mult mai buna.
4
.
Actualizari de soft over-the-air (OTA) full si decuplarea functiilor software de componentele hardare ale masinii: masina nu va imbatrani niciodata din punct de vedere software.

Alte mentiuni Noul E Class este precursorul MB.OS-ului

Toate modelele care vor fi echipate cu MB.OS vor avea ecran hyperscreen

Odata cu lansarea platformei MMA (Modular Mercedes Arhitechture) de pe clasa compacta, toate modelele MB vor fi echipate cu ,,supercalculatoare’’ si un set complet nou de senzori pregatiti pentru conducere asistata cat si conducere autonoma. Dupa cum mentioneaza cei de la Mercedes-Benz, chiar si setul de senzori folosit pentru modelele entry vor fi mult mai inteligenti decat cei folositi pe un S Class din prezent cu conducere autonoma level 3.

Pachetele energizing imbunatatite: prin smartwatch / bratarile fitness iti pot recunoaste atat ritmul cardiac, nivelul de stress cat si calitatea somnului astfel incat sa-ti recomande un program personalizat de confort in care masajul, lumina ambientala activa sau sistemul de sonorizare 4D cu Dolby Atmos sa-ti imbunatateasca starea.

Sistemul de navigatie imbunatatit: pe viitor masinile vor fi echipate cu navigatia de la Google (Google Maps) in care vor fi integrate si diferite animatii ale sistemelor de asistenta pentru o siguranta imbunatatita. In prezent, au adaugat posibilitatea de cautare in sistemul de navigatie peste 250.000.000 de locatii din toata lumea, in care poti vedea diferite poze si detalii cu privire la locatia cautata.

Asistentul vocal de la interior va fi optimizat astfel incat sa raspunda cat mai ,,uman’’ posibil. Pana in prezent, conform datelor preluate de catre MB clientii folosesc asistentul vocal cu o medie de 7x pe zi.

Ecranele pentru locurile din spate vor fi echipate cu Amazon Fire TV Stick care integreaza o platforma in care pot fi descarcate o multime de aplicatii multimedia.

Magazinul de aplicatii folosit va fi Aptoide ( o interfata Android independenta ) de unde pot fi accesate si descarcate diferite aplicatii.

Pentru locurile din fata/spate va fi disponibila si o aplicatie multimedia denumita ZYNC

Va exista si o platforma de gaming cu peste 2000 de jocuri

Videoconferintele vor putea fi accesate direct din masina.
Vor fi preinstalate aplicatiie Webex si Zoom

Conducerea autonoma nivel 3 – disponibila in Germania (Autobahn), Nevada (SUA) si in curand si in California (SUA). Viteza maxima 60 km/h. Anul viitor viteza va fi marita la 90 km/h.

Cu noua generatie de senzori folositi pentru conducerea autonoma, va exista si un algoritm nou care prin inteligenta artificiala va invata tot timpul noutatile sau modificarile de infrastructura care vor aparea. Datele colectate din trafic vor fi de 1 terabyte / ora pentru fiecare masina si vor testa orice fel de scenariu posibil din trafic. Suplimentar vor creea o multime de scenarii virutuale cu privire la vreme, diferite locatii, pericole din trafic, pericole cu privire la oameni, etc pentru a le contracara. Dupa cum se stie, siguranta este unul dintre pilonii principali de la Mercedes-Benz.

In prezent, aplicatia Mercedes me este disponibila in 50 de tari si sunt conectate peste 10 milioane de autoturisme. Pana in 2025, cei de la Mercedes-Benz spera ca aplicatia sa fie disponibila in 65 de tari si sa fie conectate peste 16 milioane de autoturisme.

Pachetele de servicii Mercedes me, dash-cam, realitate augmentata, etc vor fi integrate intr-un singur pachet denumt MB.CONNECT .

Un alt pachet va fi denumit MB.CHARGE , in care clientii vor avea anumite beneficia si preturi preferentiale daca vor incarca la reteaua de statii Mercedes-Benz.

MB.DRIVE va fi un pachet in care se vor putea achizitiona, functia de conducere autonoma, un pachet de asistenta la conducere, sau diferite functii care tin de asistenta sau siguranta in cazul in care acestea nu au fost adaugate in momentul configurarii autovehiculelor.

ALIAT AUTO S.R.L., Sediu Social/Sediu desfășurare activitate: Tg Mureș, str. Gheorghe Doja nr. 304, jud. Mureș, Nr. înreg. ONRC: J26/265/2000, Obiect de activitate: Comerţ cu autoturisme şi autovehicule uşoare (sub 3,5 tone); Întreţinerea şi repararea autovehiculelor; C.U.I. : 12976756; Aviz de funcționare la sediu: nr. 224/23.01.2024