Pachetele de asistenta la conducere


Str. Gheorghe Doja nr. 304, 540237 Târgu Mureș
+40 265 253154

Pachetele de asistenta la conducere

Despre siguranta Mercedes-Benz, pas cu pas

Atunci cand se refera la « siguranta » Mercedes-Benz, nu se gandeste doar la sofer si pasageri, ci si la autoturism si la ceilalti participanti la trafic.

De-a lungul anilor, inginerii de la Mercedes-Benz au fost promotorii a o multime de inovatii, care in prezent sunt utilizate de catre toti producatorii din industria autoturismelor. No offence.

Cam care sunt acestea? Pai vorbim despre:

  1. zonele de zdrobire ( caroseria mult mai rigida ) – 1951
  2. patentarea airbagului – 1971
  3. sistemul de franare antiblocare (ABS) – 1978
  4. sistemul de control al tractiunii (TCS) – 1985
  5. asistenta la franare (BAS) – 1996
  6. detectarea automata a scaunului pentru copil – 1997
  7. airbag cortina – 1998
  8. asistenta la vedere pe timp de noapte (night view assist) – 2005

Am tinut sa le si numerotam, ca sa intelegi cam care a fost impactul si importanta inovatiei sau inventiei Mercedes-Benz in piata auto contemporana.

In prezent toate modelele Mercedes-Benz pot fi echipate cu cea mai noua generatie de asistenta in trafic pentru o siguranta sporita si confort.

Astfel, in acest articol  va vom detalia pachetele de asistenta la conducere in versiunea standard si Plus si asistentii si sistemele de siguranta care fac parte din aceste pachete.

PACHETUL DE ASISTENTA LA CONDUCERE

Asistentul activ la franare

Va poate sprijini prin evitarea pericolului de coliziune cu autovehiculele stationate sau aflate in miscare, de asemenea si cu pietonii sau biciclistii aflati in miscare prin urmatoarele functii:

  • Avertizare de la distanta – functia se activeaza in situatia in care distanta fata de autovehiculul care se deplaseaza in fata este prea mica pentru viteza cu care va deplasati. In situatia aceasta sistemul emite un sunet de avertizare iar in panoul de instrumente instrumente lampa de avertizare este aprinsa 
  • Amplificarea fortei de franare – functia se activeaza in situatia in care pedala de frana este apasata, iar presiunea de franare aplicata nu este suficienta, pentru o oprire in siguranta. In situatia aceasta presiunea de franare este amplificata chiar pana la franarea de urgenta.
  • Franarea de urgenta autonoma – functia se activeaza in situatiile critice in care soferul nu intervine deloc. La viteze reduse, coliziunea poate fi chiar evitata.
  • Asistenta la bracare pentru manevrele de evitare -  sistemul poate detecta o persoana in miscare sau stationare aflata in fata autovehiculului. In situatia aceasta, ofera o manevra de evitare a acesteia, ca apoi sa ofere suport soferului pentru repozitionarea autoturismului pe traseu.
  • Functia pentru viraj – daca la un viraj este recunoscut un pericol de accident de pe banda opusa, cu un autovehicul care vine din sensul opus, sistemul poate interveni prin franare autonoma inainte de a parasi banda de rulare proprie.

Asistentul activ pentru mentinerea benzii de rulare

Te poate ajuta în milisecunda aceea de neatenție când “ciupești”, fie și pentru câțiva milimetri, banda care desparte cele două sensuri de mers ale drumului. Iar pentru asta folosește “serviciile” camerei multifuncționale care supraveghează permanent zona din fața mașinii. Asistentul te avertizează discret, printr-o reacție pe care o simți în volan sau chiar poți să alegi să te ghideze înapoi pe calea cea bună, la viteze cuprinse între 60 și 200 km/oră. Sistemul va frâna puțin în timp ce corectează traiectoria. (Pentru noua Clasa S este utilizat sistemul de directie activa pentru un raspuns mai confortabil)

Asistentul activ pentru unghi mort

Este capabil sa ofere informatii despre situatia din trafic, mai ales daca maneta de semnalizare este actionata. Sistemul dispune de 2 senzori radar extra, care montorizeaza partea din spate a autoturismului pana la 40 de metri, iar partea lateral-spate pana la 3 metri. Astfel asistentul va poate avertiza, vizual si acustic dacă alti participanti la trafic sunt in unghiul mort. De asemenea, daca este detectata o posibila coliziune laterala, sistemul actioneaza printr-o franare unilaterala pentru corectarea cursului. Chiar si dupa oprirea autoturismului, sistemul ramane activ in cazul in care usa este deschisa in momentul nepotrivit. Este emis un sunet de avertizare, iar tringhiul de culoare rosie de la oglinda exterioara incepe sa palpaie intermitent.

Asistentul activ  pentru pastrarea distantei intre autovehicule Distronic

Mentine viteza setata la deplasarea libera. In momentul in care avem un autoturim care se deplaseaza in fata noastra, sistemul detecteaza acest lucru si mentine distanta setata, iar daca este cazul poate interveni prin accelerare sau franare, sau chiar franare completa, pana la stationare. (Descopera toate detaliile in articolul https://www.aliat-auto.ro/stiri/functia-distronic)

Asistentul activ la directie

Este disponibil pana la viteza de 210 km/h. Functia poate fi activa, doar daca asistentul activ  pentru pastrarea distantei intre autovehicule Distronic, este utilizat. Sistemul ofera asistenta soferului prin interventii moderate la bracare, pentru a mentine autoturismul in centrul benzii de rulare. Se foloseste de camera stereo pentru a se ghida dupa marcajele benzilor de rulare si dupa autovehiculele care se deplaseaza in fata dumneavoastra. Afisajul in panoul de instrumente este urmatorul:

Asistent activ la oprire în regim de urgență cu funcție SOS

Este o subfunctie a asistentul activ la directie. Daca sistemul detecteaza ca volanul nu a fost actionat pentru o perioada indelungata de timp, sau soferul si-a luat mainile de pe volan, incepe sa emita un sunet de avertizare iar in panoul de instrumente este afisata o avertizare optica. In situatia in care soferul nu reactioneaza, este afisat urmatorul mesaj: Se initiaza oprirea de urgenta. Treptat, asistentul activ pentru pastrarea distantei intre autovehicule Distronic, reduce viteza pana la stationare. In functie de tara, sub 60 de km/h, lumina de avertizare intermitenta este activata, pentru a atentiona traficul din spate. Dupa oprire, autovehiculul este asigurat cu frana de parcare electrica, autovehiculul este descuiat pentru a se putea acorda un prim-ajutor, iar daca este posibil, este efectuat un apel catre centrul de apeluri de urgenta Mercedes-Benz. Functia se dezactiveaza in momentul in care soferul revine cu mainile pe volan si schimba directia, franeaza sau accelereaza sau dezactiveaza asistentul activ pentru pastrarea distantei intre autovehicule Distronic. ( Pentru noua Clasa S, sistemul numai este dependent de Distronic )

Asistentul activ la schimbarea benzii de rulare

O alta subfunctie a asistentului activ la directie. Sistemul ajuta soferul la schimbarea benzii de rulare prin aplicarea unui cuplu de directive in momentul semnalzarii pe directia dorita. Asistentul functioneaza in urmatoarele cazuri: viteza de deplasare este intre 80 – 180 km/h, sunteti pe autostrada sau pe un drum cu benzi multiple, marcajele de drum sunt vizibile iar banda alaturata sa fie intrerupta de o linie discontinua, asistentul activ la schimbarea benzii de rulare sa fie activat din meniu, iar asistentul activ la directie sa fie activ si functional. Efectuarea manevrei de schimbare a benzii de rulare, poate dura pana la 15 secunde, pana sistemul se asigura ca manevra poate fi efectuata in siguranta.

Sistemul PRE-SAFE®

Poate declansa masuri preventive in cazul unui impact iminent. Urmatoarele masuri pot reduce sarcinile care apar in aceasta situatie: pretensionarea electromagnetica a centurii soferului sau a pasagerului, inchiderea geamurilor laterale, lasand doar o mica distanta de 50 de mm pentru ventilatia interiorului, inchiderea trapei culisante, setarea unei pozitii mai favorabile pentru pasager in caz de accident pentru autoturismele cu scaune cu functia de memorie, cresterea presiunii aerului in suporturile laterale ale scaunului, pentru autoturismele cu scaune multicontur.

In cazul in care impactul nu poate fi evitat, PRE-SAFE® Sound genereaza un fosnit in difuzoare si decupleaza simtul auditiv impotriva zgomotului puternic generat de impact. (sistemul audio necesita sa fie pornit)

PRE-SAFE® PLUS

Ofera functii extinse de protectie a pasagerilor in cazul unei coliziuni din spate. Sistemul poate initia urmatoarele masuri:

  • Avertieaza autovehiculul din spate prin activarea instalatiei de avertizare intermitenta la o frecventa crescuta (5 Hz) – 1.4 secunde inainte de posibila coliziune
  • In situatia in care autovehiculul din spate nu incetineste, iar autovehiculul condus stationeaza, sistemul creste presiunea la franare. Aceasta masura previne coliziunea cu un alt autovehicul aflat in fata, sau ,,impingerea’’ autovehiculului condus in intersectie. Mai mult, scade considerabil posibilitatea de ranire a pasagerlilor in zona cervicala a coloanei vertebrale. – 0.6 secunde inainte de posibila coliziune
  • Pretensionarea centurii de siguranta a soferului si a insotitorului pentru o protectie crescuta.  – chiar inainte de coliziune
  • Ca si masura de protectie, presiunea aplicata franelor este mentinuta si dupa accident – 2 secunde dupa coliziune

PACHETUL DE ASISTENTA LA CONDUCERE PLUS

Pe langa asistentii si sistemele de siguranta deja prezentate mai sus, acest pachet ofera functii suplimentare de siguranta si confort. Acestea sunt:

PRE-SAFE® Impuls lateral

Asigura o protectie in plus ocupantilor din fata la detectarea iminenței producerii unui impact lateral. Pentru aceasta, pe partea impactului  se umfla intr-o fractiune de secunda o perna de aer in exteriorul suportului lateral din spatarul scaunului.

Suplimentar Clasa S

Pentru noua clasa S, PRE-SAFE® Impuls lateral vine cu o protectie in plus si anume : impreuna cu suspensia optionala, E-Active Body Control, in cazul unui impact lateral sever, poate sa ridice corpul masinii pana la 8 cm pentru cateva secunde, asfel coliziunea se petrece pe structura mai dura a corpului masinii. ( Suspensia E-Active Body Control urmeaza sa fie disponibila ).

Asistentul activ pentru trafic

Functioneaza impreuna cu asistentul activ pentru pastrarea distantei intre autovehicule Distronic. Sistemul ofera ajutor daca va aflati pe autostrada sau pe un drum cu benzi multiple, si va apropiati de un ambuteiaj in care trebuie sa stationati. Daca stationarea nu este mai mare de 60 de secunde, pilotul Stop-and-go poate sa reporneasca singur autoturismul. Acesta se orienteaza dupa marcajele laterale si dupa autovehiculul din fata pentru a mentine o distanta sigura.

Pachetele de asistenta la conducere si sistemele de rulare sunt mijloace auxiliare. Acestea nu pot lua in considerare conditiile meteorologice, starea traseului sau situatia din trafic. Dumneavoastra sunteti unicul responsabil pentru distanta de siguranta, viteza cu care rulati, mentinerea benzii de rulare sau franarea in timp util.