Functia Distronic, sau cum lasi masina sa te ajute


Str. Gheorghe Doja nr. 304, 540237 Târgu Mureș
+40 265 253154

Functia Distronic, sau cum lasi masina sa te ajute

Noile modele Mercedes-Benz pot fi echipate cu o multitudine de sisteme de siguranta activa, iar unul dintre ele este asistentul activ pentru pastrarea distantei, distronic.

Desi multe modele pot fi echipate cu aceasta functie, multi dintre voi nu stiu ce face exact, cum functioneaza si cat de mult va poate ajuta in trafic. Drept urmare, nu apelati la aceasta dotare optionala, sau lasati alegerea ei la latitudinea consultantului de vanzari.

Totusi, cand a fost introdusa functia de catre Mercedes-Benz?

Cum functioneaza Distronic si cum il activam?

Care sunt celelalte caracteristici ale asistentului activ pentru pastrarea distantei intre autovehicule Distronic?

In acest articol, vom detalia aceste aspecte.

Cand a fost introdusa functia de catre Mercedes-Benz?

Distronic

In anul 1998, Daimler a avut premiera globala pentru Adaptive Cruise Control (ACC) Distronic, fiind prezentat ca o dotare optionala pentru clasa S W220. Sistemul se folosea de senzori radar pentru monitorizarea continua a traficului din trei unghiuri diferite. Impulsurile emise erau reflectate de catre autoturismul din fata si receptionate de catre Distronic. Bazandu-se pe semnalul primit, sistemul putea sa calculeze distanta fata de autoturismul din fata si viteza acestuia pentru a-si putea mentine o distanta sigura. Tot procesul era functional intre 40 si 160 km/h.

Cum functioneaza Distronic si cum il activam?

Asistentul activ pentru pastrarea distantei Distronic, mentine viteza setata la deplasarea libera.

In momentul in care avem un autoturim care se deplaseaza in fata noastra, sistemul detecteaza acest lucru si mentine distanta setata, iar daca este cazul poate interveni prin accelerare sau franare, sau chiar franare completa, pana la stationare.

In ultima instanta, daca viteza e mult prea mare, intervine asistentul activ la franare, iar in panoul de instrumente apare martorul de avertizare specific franarii de urgenta, iar in interior se aude un sunet de avertizare intermitent.

Cum spuneam si mai sus, fiind o dotare optionala, asistentul activ pentru pastrarea distantei Distronic poate fi selectat in configurator, independent sau impreuna cu pachetul de asistenta la rulare si este disponibil in urmatorul domeniu de viteze:

  • Autovehicule fără pachet de asistență la rulare: 20 km/h - 200 km/h
  • Autovehicule cu pachet de asistență la rulare: 20 km/h - 210 km/h

Activarea asistentului pentru pastrarea distantei Distronic:

Verificam mai intai in panoul de instrumente daca este selectat Limitatorul de viteza sau Distronic. (comutarea se face de pe TASTA marcata cu 1 din imaginea de mai sus)

Activarea se poate face in 2 moduri:

  1. Activare fara viteza memorata: se apasa tasta SET (+) pentru a creste viteza sau SET(-) pentru a scadea viteza. Daca se apasa usor pe tasta, viteza este crescuta/scazuta cu 1km/h. Daca apasarea este mai puternica viteza este crescuta/scazuta cu 10 km/h.
  2. Activare cu viteza memorata: se apasa tasta RES (apasare in sus), iar viteza curenta este memorata. Daca in panoul de instrumente este recunoscuta limita de viteza admisa pe portiunea de drum curenta, prin apasarea dubla a butonului RES (apasare dubla in sus), viteza este preluata si mentinuta de autovehicul.

Pentru a creste sau a scadea distanta fata de autovehiculul din fata se apasa, TASTA 2, in jos sau in sus.

Pentru a se dezactiva asistentul activ pentru pastrarea distantei Distronic, se apasa pe tasta CNCL (apasare in jos). Asistentul se dezactiveaza si daca franati.

ALTE CARACTERISTICI ALE ASISTENTULUI PENTRU PASTRAREA DISTANTEI DISTRONIC:

Fiind un sistem complex, acesta se foloseste si de alte pachete sau asistenti in trafic cum ar fi: asistentul activ la directie, asistentul activ la franare, pilotul parcare si camera 360 de grade, sau tot pachetul de asistenta la rulare.

Impreuna cu asistentul activ la directie, daca rulati pe un drum nemarcat sau marcajul benzilor nu este vizibil, asistentul activ la pastrarea distantei Distronic, poate sa se ghideze dupa autovehiculul din fata si cele laterale daca sunt mai multe benzi, ca intr-un ,,stol’’ pana la viteza de 130 km/h.

O alta caracteristica este ,,Culoarul de urgenta’’. Daca va aflati pe autostrada, si banda pe care rulati trebuie eliberata pentru serviciile de interventie, sistemul este capabil sa se ghideze dupa autovehiculul din fata si din spate, oferind manevre usoare pentru efectuarea culoarului de urgenta.

Adaptarea vitezei raportate la traseu este o alta functie a asistentului pentru pastrarea distantei Distronic. In functie de evenimentele de pe traseu, viteza poate fi adaptata automat de catre Distronic. Spre exemplu, viteza poate fi redusa in urmatoarele situatii: va apropiati de un sens giratoriu, urmeaza o curba mare sau la parasirea unei autostrazi. O alta situatie in care sistemul intervine este cand va apropiati cu viteza mare catre un ambuteiaj care spre exemplu nu-l puteti vedea deoarece va aflati intr-o curba. Sistemul poate reduce preventiv viteza pana la 100 de km/h. Mai mult, viteza este redusa in urmatoarele situatii, cand semnalul de semnalizare este pornit: virati intr-o intersectie, va deplatati pe o banda de decelerare sau pe o banda invecinata benzilor de decelelare.

Preluarea automata a limitei de viteza admisa este disponibila cand asistentul activ pentru pastrarea distantei Distronic, este activ, iar in meniul de asistenta functia de preluare automata a limitei de viteze este activata. Daca in panoul de instrumente, este afisat indicatorul cu limita de viteza, detectata de asistentul pentru recunoasterea semnelor de circulare sau informatia este stocata in sistemul de navigatie, Distronic poate seta automat ca si viteza, limita de viteza admisa pe acel traseu.

O alta functie disponibila in ambuteiaje este pilotul stop-and-go. Daca va apropiati de un ambuteiaj in care stationati, pilotul stop-and-go poate sa va asiste prin repornirea automata a autovehicului dumneavoastra pana la 30 de secunde, dupa care sa se ghideze dupa autovehiculul din fata.

In diferite situatii, sistemul poate detecta si evita o coliziune cu alti participanti la trafic. De exemplu, sistemul detecteaza autovehiculele stationate si raspunde pana la 60 de km/h. ( 100 km/h pentru noua clasa S ). De asemenea poate detecta pietoni care stationeza si intervine prin franarea de urgenta pana la 60 de km/h. ( 130 km/h pentru noua clasa S )

Sa tinteti cont, insa, de urmatorul aspect: sistemele de rulare si asistentii sunt mijloace auxiliare. Acestea nu pot inlocui atentia la ce se afla in jur si nu pot substitui responsabilitatea dumneavoastra din traficul rutier.