Mercedes-AMG a împlinit 55 de ani de la înființare. Cu un istoric de succes, divizia AMG a reușit de fiecare dată să ne impresioneze cu cele mai bune performanțe în domeniul auto, oferindu-ne un portofoliu de autoturisme care excelează când vine vorba de putere, performanță, control, dinamică, stabilitate și siguranță.
Povestea a început în anul 1960, când doi ingineri de succes de la Mercedes, Hans Werner Aufrech și Erhard Melcher au lucrat la îmbunătățirea motorului de curse al unui model 300 SE. Ulterior, conducerea Daimler-Benz a luat decizia de a întrerupe participarea la cursele auto, deoarece nu prevedeau un viitor de success pentru sedanurile de clasa mică.
Aufrech a privit decizia ca pe o oportunitate, iar pasiunea intensă de a lucra la construirea motoarelor de curse l-a determinat să cumpere un model 300 SE împreună cu Manfred Schiek, un coleg apropiat și pilot de curse pentru Mercedes. Astfel, într-o fostă moară din Burgstall, Aufrech, a început tuning-ul mașinii, reușind să o transforme într-o mașină de curse adevărată. Un singur lucru a mai rămas de modificat, și anume motorul.
Aufrech știa că motorul de serie de 170 de cp si 7000 rpm nu era suficient de puternic pentru a face față competițiilor, astfel că a apelat la colegul său, Erhard Mecher pentru a îmbunătăți performanțele acestuia. Împreună au reușit să transforme motorul de 170 de cp și 7000 rpm într-unul de 238 cp și 7200 rpm.
În anul 1965 au participat la Campionatul German de Turisme, pilot fiind chiar Manfred Schiek, cel cu care Aufrech a cumpărat mașina. Succesul a fost unul de proporții, acesta câstigând un total de 10 curse. Triumful lui Schiek le-a crescut reputația celor doi, aceștia fiind recunoscuți ca și experți în susținerea și optimizarea performanței pentru autovehiculele Mercedes-Benz.
Visul lui Aufrech însă nu s-a încheiat aici, astfel că în 1967, împreună cu Melcher, au părăsit Mercedes. Aceștia și-au creat propria afacere în Großaspach, denumirea companiei fiind dată după numele lor și cel al orașului unde și-au început activitatea: "Aufrecht Melcher Großaspach – firma de inginerie, design și teste pentru dezvoltarea motoarelor de curse", prescurtarea fiind AMG. Viziunea lor era să ofere vehicule rutiere, modelate după mașina de curse care i-a făcut celebri: acel de 300 SE. Restul e istorie.
În prezent, divizia AMG dispune de peste 2000 de angajați, certificați la cel mai înalt nivel și cu un portofoliu unic de autovehicule.
Pentru a marca cei 55 de ani de existență, Mercedes-AMG ne oferă o campanie limitată denumită "55 ani – schimbarea de joc".
Asfel, reprezentații ne-au pregătit 5 ediții limitate pentru următoarele modele: A Class, CLA, G Class, AMG GT 63 S E Performance, GLE SUV și GLE Coupe. Anumite elemente din exterior și interior sunt modificate:
Denumit și "Red Pig", celebrul sedan de culoare roșie a fost prima mașină de la AMG care a adus o victorie internațională. Modelul avea un motor V8 de 6.8 litri, o putere maximă de până la 422 cai putere, un cuplu de 620 Nm și atingea o viteză maximă de 265 km/h.
Succesul care l-a făcut celebru a venit în anul 1971, pe circuitul de 24 de ore de la Spa-Francorchamps din Belgia. Fiind o limuzină greoaie, nimeni nu-i dădea nicio șansă la victorie. Însă, după două ture de circuit, toată lumea a rămas uimită de performanța modelului Mercedes 300 SEL 6.8 AMG, fiind cel mai rapid model din segmentul său. Acesta s-a clasat pe locul I la clasa sa și pe locul al 2-lea la general, fiind întrecut doar de un Ford Capri.
Construit să devină o legendă, AMG ONE este cea mai puternică mașină de curse de stradă legale din Affalterbach. Inspirată direct din Formula 1, hibridul E-Performance este echipat cu un motor V6 de 1.6 litri, și are 4 motoare electrice. Împreună, hypercar-ul poate dezvolta o putere de 1063 cai putere, atinge o viteză maximă de la 0 – 200 km/h în 7 secunde sau 0 – 300 km/h în doar 15,6 secunde, viteza maximă fiind reglată electronic la 352 km/h.
Bazat pe noua platformă electrică AMG.EA, VISION AMG este un prototip complet electric de la Mercedes-AMG care ne ilustrează cum vor arăta următoarele modele electrice de mare performanță de la producătorul german. Mașina dispune de o caroserie cu suprafețe uniforme, tocmai ca să asigure o aerodinamică mare, iar în același timp și o autonomie crescută.
Dacă până acum am discutat despre concepte și prototipuri, e timpul să discutăm și despre cea mai puternică mașină de serie produsă de Mercedes-AMG din seria AMG GT vreodată. Este vorba despre AMG GT Black-Series. Ca și performanțe tehnice, mașina este echipată cu un motor V8 Biturbo de 4 litri, care dezvoltă o putere totală de 730 cai putere, un cuplu de 800 Nm, atingând viteza de la 0 – 100 km/h în doar 3,2 secunde. Viteza maximă este de 325 km/h.
Câteva măsuri speciale luate pentru AMG GT Black Series: