La cateva luni de la lansarea GLE-ului facelift, Mercedes-Benz ne prezinta si o versiune plug-in hybrid a motorizarii GLE 53 AMG. Aceasta ofera o putere totala de 544 CP, un cuplu nominal de 750 Nm si promite o autonomie electrica de 87 de kilometrii.
La baza, avem acelasi motor de 3 litrii benzina ( M256 ), cu 6 cilinidrii in linie. Daca in versiunea de baza acesta dezvolta 435 CP, pentru versiunea plug-in in hybrid dezolva 449 CP ( cu 14 CP mai mult ). Pe langa motorul termic, autoturismul este echipat si cu un motor electric de 136 CP si o baterie de inalta tensiune cu o capacitate de 31.2 kWh. Puterea totala a sistemului este de 544 CP, 750 Nm si atinge o viteza de 100 km/h in doar 4.7 secunde. Doar in regim electric, autovehiculul poate rula cu o viteza maxima de 140 km/h.
Cu o capacitate a bateriei de inalta tensiune de 31.2 kWh, noul Mercedes-AMG GLE 53 PHEV, poate fi incarcat atat AC cat si DC. In curentul alternatic ( AC ), puterea de incarcare este de 11 kW, o incarcare completa fiind realizabila la un wallbox in aproximativ 3h. Optional, puteti bifa si incarcarea in curentul continuu ( DC ). Cu o putere de incarcare de 60 kW in DC, autoturismul este incarcat complet in aproximativ 30 – 35 minute. Autonomia electrica atat pentru varianta SUV cat si pentru modelul Coupe este intre 80 – 87 km. ( WLTP ).
Atat la versiunea SUV cat si la Coupe, Mercedes-AMG ofera o multime de dotari in standard ca raspuns pentru cele mai dese solicitari ale clientilor. Printre acestea putem enumera trapa panoramica, scaunele fata incalzite, asistentul adaptiv pentru faza lunga sau pachetul de integrare smartphone. De asemenea, sistemul de evacuare AMG, sistemul de sunet premium Burmester®, pachetul memorie, pilotul parcare cu camera 360 de grade, pachetul Keyless GO sau asistentul pentru unghiul mort sunt oferite tot in standard.
Pe langa programele de rulare deja cunoscute ( Confort, Sport, Sport+, Individual, Polei ), modelele Plug-In Hybrid sunt echipate suplimentar cu alte 2 programe: Battery Hold si Electric. In programul de rulare Battery Hold, starea de incarcare a bateriei de inalta tensiune este mentinuta prioritar. Astfel, motorul termic si motorul electric au un boost de aproximativ 25%, astfel incat atunci cand ajungeti la destinatie, starea de incarcare a bateriei de inalta tensiune sa ramana la fel ca si la pornire. In modul de rulare Electric, este posibila deplasarea doar in regim electric, pana la cca. 140 km/h. In situatia unui Kickdown motorul cu ardere interna este activat.
Mercedes-AMG GLE 53 Hybrid 4MATIC+ SUV
Cilindrii | 6 |
Cillindree | 2.999 cm 3 |
Putere motor termic | 449 CP |
Cuplu motor termic | 560 Nm |
Putere motor electric | 100 CP |
Cuplu motor electric | 480 Nm |
Putere combinata | 544 CP |
Cuplu motor combinat | 750 Nm |
Capacitate baterie | 31.2 kWh |
Acceleratie 0-100 km/h | 4.7 s |
Viteza maxima | 250 km/h |
Viteza maxim regim electric | 140 km/h |
Consum mixt WLPT | 1.5 - 1.3 l/100km |
Emisii mixte WLPT | 33 - 29 g/km |
Consum energie combinat WLPT | 30.0 - 28.7 kWh/100 km |
Autonomie electrica (EAER, WLTP) | 80 - 86 km |
Mercedes-AMG GLE 53 Hybrid 4MATIC+ Coupe
Cilindrii | 6 |
Cillindree | 2.999 cm 3 |
Putere motor termic | 449 CP |
Cuplu motor termic | 560 Nm |
Putere motor electric | 100 CP |
Cuplu motor electric | 480 Nm |
Putere combinata | 544 CP |
Cuplu motor combinat | 750 Nm |
Capacitate baterie | 31.2 kWh |
Acceleratie 0-100 km/h | 4.7 s |
Viteza maxima | 250 km/h |
Viteza maxim regim electric | 140 km/h |
Consum mixt WLPT | 1.4 - 1.2 l/100km |
Emisii mixte WLPT | 31 - 27 g/km |
Consum energie combinat WLPT | 29.2 - 28.0 kWh/100 km |
Autonomie electrica (EAER, WLTP) | 82 - 87 km |