De fiecare data cand asociem litera ,,S’’, unui model Mercedes-Benz stim ca acesta ne va fascina prin tehnologiile si invoatiile aduse, designul oferit, luxul de la interior si un confort de neegalat. Nu, nu este vorba nici de GLS, nici de CLS si nici de noul S Class, ci de fratele complet electric al acestuia: noul Mercedes-Benz EQS. In acest articol ne propunem sa va aratam de ce noul Mercedes-Benz EQS este cel mai avansat model electric din lume din punct de vedere tehnologic.
Datorita noului design, cu anumite linii si forme specifice gandite pentru o aerodinamica imbunatatita, noul EQS, ajunge la un coeficient de doar 0,20 Cx (coeficient aerodinamic).
Datorita recuperarii inteligente prin Asistentul ECO, autovehiculul poate sa decelereze, chiar pana la oprire fara a fi utilizata pedala de frana. (recuperare pana la 290 kW).
Aceasta autonomie este atinsa cu versiunea EQS 450+, cu linia AMG, jante AMG de 19’’, in programul Sport.
Cu o filozifie noua in ceea ce priveste structura si celulele bateriilor, noul EQS dispune de 2 baterii. Una de 90 kWh pentru modelul EQS 350, respectiv bateria de 107,8 kWh regasita pe restul motorizarilor. O autonomie de 300 de km (WLTP), este posibila printr-o incarcare de 15 minute, la o statie de incarcare rapida cu o putere de peste 200 kW in curentul continuu.
Sistemul de climatizare beneficiaza de filtru cu carbune activ, care poate sa purifice aerul in proportie de 99,75% eliminand chiar si cele mai mici particule precum praful, polenul sau alte subtante. De asemenea, poate sa neutralizeze si mirosurile neplacute. Calitatea aerului din interior si exterior poate fi afisata in sistemul de infotainment MBUX. Zona de absorbtie este echivalenta cu aproximativ 150 terenuri de fotbal.
Ca optiune, noul EQS poate fi configurat cu usi confort in fata si in spate. Cand soferul se apropie de autoturism, manerele se extind automat, iar usa soferului se deschide singura. Deschiderea sau inchiderea usilor poate fi realizata si din sistemul de infotainment MBUX. La detectarea unui obstacol prin senzorii de parcare si asistentul activ unghi mort, usile nu pot fi deschise automat.
Mentionam si mai sus faptul ca noul EQS, este cel mai avansat autovehicul din lume din punct de vedere tehnologic. Tocmai de aceea, acesta este echipat cu pana la 350 de senzori. Acestia pot inregistra distanta, viteza, acceleratia, conditiile de lumina exterioara, temperatura, scaunele ocupantilor si chiar si clipitul ochilor ale soferului ( functia micro-sleep / asistent interior MBUX ). Informatia este procesata de unitatile de control, controlate de diferiti algoritmi.
La dorinta utilizatorului, plimbarea cu noul EQS poate sa devina o experienta acustica. Tocmai de accea, daca autovehiculul este echipa cu sistemul de sonorizare Burmester, acesta dispune de doua coloane sonore: Silver Waves si Vivid Flux. Aceste sunete din interior se adapteaza stilului de condus si programelor de rulare.
"Vedeta" din interiorul autoturismului este, desigur, noul display de 141 cm, care incorporeaza 3 ecrane: panoul de instrumente complet digital, display-ul central, si pentru prima data la Mercedes-Benz, un ecran pentru pasagerul din dreapta. Pentru o putere de procesare mare, sistemul dispune de 8 procesoare CPU, o memorie RAM de 24 gb, puterea de transfer fiind de 46,4 gb/sec.
Noile faruri cu proiectii ,,HD’’, disponibile in premiera la noua clasa S, le regasim si pe modelul EQS. Sistemul de iluminare dispune de un modul de 3 leduri extrem de puternice pentru fiecare far. Lumina este refractata si dirijata de 1,3 milioane de micro-oglinzi, tehnologie similara proiectoarelor. Un total de 2,6 milioane de pixeli controlati individual pentru un iluminat perfect pe timp de noapte.
Noul EQS vine in standard cu punte spate directoare cu un unghi de 4,5°. Optional masina poate fi echipata si cu varianta de 10°, cercul de intoarcere, fiind redus la doar 10,9 metri, la fel ca si la un model compact. Astfel, autoturismul devine mult mai usor de manevrat la drum, si agil in spatiile mici.
Lansat in premiera pe platforma MEA ( Modular Electric Arhitecture ), o platforma dedicata 100% autovehiculelor electrice, noul EQS are o lungime de 5216 mm, inaltime de 1512 mm, latime de 1926 mm si un ampatament de 3210 mm. Portabagajul este foarte spatios, capacitatea lui fiind de 610 l, iar cu bancheta rabatata, volumul maxim este de 1770 l.
Designul exterior combina conceptul de puritate senzuala impreuna cu elementele progresive, oferind astfel o forma inovatoare cu un aspect futuristic, cu elemente modelate generos si imbinari reduse. Design-ul frontal este accentuat de noua grila de culoare neagra cu stelute Mercedes-Benz. Deasupra acesteia poate fi observata si banda led neintrerupta, specifica Mercedes EQ, care uneste farurile. Privit din lateral, noul EQS are o forma usor arcuita, similara cu cea a unui model Coupe. Partea din spate ofera o forma senzuala, accentuata si mai tare de stopurile cu design 3D ( helix ).
Noul EQS este cel mai luxos model electric de la Mercedes EQ. Atat la exterior, cat si la interior inginerii Mercedes, au venit cu noi modificari. Printre acestea enumeram inca odata ecranul de 141 cm, MBUX Hyperscreen, dar si alte elemente digitalizate. Designul panourilor usilor ofera un aspect modernizat iar gurile de ventilatie au un design de turbina. In functie de linia de echipare, autoturismul poate fi echipat atat cu scaune sport, cat si cu scaunele confort. Acestea sunt conturate de iluminatul ambiental, care ofera o senzatie futuristica.
Aparut pentru prima data pe noua clasa A in 2018, sistemul de infotainment MBUX, deja promitea o interfata foarte simpla si intuitiva. Odata cu noul S Class, sistemul a primit actualizare la o noua versiune si mai rapida, dar si mai prietenoasa, iar la noul EQS, avem o noua interfata denumita ,,Zero-Layer’’. Prin aceasta, utilizatorul nu mai trebuie sa acceseze alte sub-meniuri in interfata principala a sistemului, pentru a ajunge la functia dorita. Meniurile principale precum, telefonie, incarcare, radio, sau alte functii favorite sunt transpuse in meniul principal, iar navigatia este vizibila pe intreg ecranul.
Mentionam mai sus faptul ca, noul EQS este cel mai avansat model electric din lume, din punct de vedere tehnologic. Ei bine, unul dintre argumente este ca, masina poate fi echipata cu pachetul DRIVE PILOT. Pe tronsoanele de autostrada adecvate si unde densitatea traficului este mare, DRIVE PILOT poate sa preia conducerea, pana la limita legala admisa de 60 de km/h. Acesta controleaza viteza, distanta si ghideaza cu usurinta autovehiculul pe centrul benzii. Sistemul ia in calcul traseul, evenimentele de pe traseu, semnele de circulatie. DRIVE PILOT se bazeaza pe senzorii de 360 de grade ai pachetului de asistenta la conducere, senzorii LIDAR, o camera suplimentara montata in zona lunetei si microfoane, pentru recunoasterea luminilor/sunetelor autospecialelor. De asemenea, noul EQS poate fi echipat si cu PILOT INTELIGENT DE PARCARE, parcarea poate fi efectuata autonom, in locurile de parcare special amenajate.
Odata cu noul EQS, procedura de incarcare devine si mai usoara. Trei programe de incarcare sunt disponibile: Acasa, Serviciu si Standard. In acestea, ora de plecare, starea maxima de incarcare dar si setarile aerului conditionat pot fi presetate. Programele Acasa si Serviciu, pot fi activate automat, daca locatia este salvata in sistem. Alte functii suplimentare:
ECO Charging
Prin aceasta setare, sunt luate anumite masuri care previn uzura bateriei de inalta tensiune cum ar fi: incarcare maxima la 80% din capcitate, diminuarea puterii de incarcare, sau amanarea incarcarii bateriei de inalta tensiune astfel incat bateria sa fie incarcata suficient la ora de plecare setata.
Intrerupere incarcare
Prin aceasta setare, se poate seta un interval de incarcare dorit, astfel incat costul de incarcare total in curentul AC sa fie mai ieftin. (in anumite tari / eficienta maxima panouri fotovoltaice)
Incarcare bidirectionala (Japonia)
Prin incarcarea bidirectionala prin CHAdeMO, noul EQS poate sa devina ,,baterie’’ pentru locuinta in cazul unei pene de curent.
10h – 11 kW AC (wallbox) – *incarcarea la 22 kW disponibila ulterior
35min – 200 kW DC (statie de incarcare rapida DC)
Noul EQS, este disponibil atat in versiunea cu tractiune integrala cat si in variante cu propulsie spate.
Acestea sunt:
*pentru versiunea echipata cu pachetul AMG dynamic PLUS – puterea este obinuta in modul de rulare RACE, pentru o perioada scurta de timp
Similar ca si la clasa S, noul EQS este echipat in standard cu o multime de dotari. Printre acestea putem enumera, pachetul de asistenta la conducere care cuprinde asistentul activ Distronic, asistentul activ unghi mort sau asistentul activ pentru mentinerea benzii de rulare. De asemenea, pentru un confort ridicat in timpul condusului, puntea spate directoare cu un unghi de 4,5°, alaturi de suspensia pe perne de aer, AIRMATIC, este oferita tot in standard. Pentru protectia autovehiculului, indiferent ca vorbim de o incercare de deschidere neautorizata, precum si o protectie la tractare, pachetul URBAN GUARD Plus, este oferit la fel, in standard. In cazul in care, este detectata o coliziune in parcare, sistemul este capabil sa faca cate 3 poze/camera. Acestea sunt stocate in sistemul de infotainment.
In functie de optiunile selectate, pretului autovehiculului poate varia. Acesta este compatibil si cu programul Rabla Plus, oferit de statul roman in valoare de 51.000 lei.
EQS 350începând de la 102.480 € |
EQS 450+începând de la 114.460 € |
EQS 450 4Maticîncepând de la 118.270 € |
EQS 500 4Maticîncepând de la 127.010 € |
EQS 580 4Maticîncepând de la 142.140 € |
EQS 53 AMG 4Matic+începând de la 166.380 € |
*preturile afisate nu includ ecotichetul Rabla Plus