Cu peste 2,6 milioane de unitati vandute la nivel global si fiind cel mai bine vandut SUV al companiei, iata ca Mercedes-Benz a ajuns sa ne prezinte a 2-a generatie a modelului GLC SUV. Noul GLC este disponibil doar in varianta hibrid. Fie discutam despre tehnologia plug-in hybrid, unde pe langa motorul termic, masina este echipata si cu un motor electric, fie despre tehnologia mild-hybrid unde motoarele cu ardere interna sunt echipate cu generatorul de pornire integrat (ISG) cu o tehnologie de 48 de volti, care la o accelerare in forta, ofera un boost suplimentar de 23 de cai putere si 200 Nm, timp de cateva secunde. Modelele plug-in hybrid ofera un range electric de aproximativ 100 km (WLTP), perfect pentru un mod de rulare predominant electric.
Noul GLC este caracterizat printr-o aparenta mult mai dinamica. Cu o lungime de 4716 mm, autoturismul este mai lung cu 60 mm decat predecesorul sau. Inaltimea este mai mica cu 4 mm ( 1640 mm) , iar ecartamentul a fost crescut cu 6 mm in fata ( 1627 mm ) si cu 23 mm in spate ( 1640 mm ). Volumul portbagajului a crescut considerabil de la 550 L la 620 L iar haionul EASY-PACK este acum dotare standard. Aerodinamica a fost imbunatatita, de la 0,31 Cx (predecesor) la 0,29 Cx.
In standard, noul GLC vine echipat cu linia Avantgarde. Aceasta imbina perfect elementele cromate la exterior cum ar fi rama geamurilor, linia grilajului frontal sau scutul de protectie din bara fata. Noile faruri sunt mai subtiri, si sunt dotate in standard cu tehnologie LED. Optional, se pot selecta si farurile Digital Light. Pe lateral, se poate observa o forma cu suprafete neintrerupte iar aripile evazate ale rotilor creeaza un echilibru perfect intre eleganta si performanta off-road. Dimensiunea jantelor este intre 18’’- 20’’. Acestea au un design modern, optimizate aerodinamic si pot fi configurate cu suprafete bicolore. Noile stopuri divizate in 2 parti sunt destul de similare cu cele de la noul C Class, iar luminile din interiorul acestora au o forma tridimensionala.
La fel ca si la exterior, si interiorul dispune de linia Avantgarde in standard. Optional se poate alege si linia AMG. Partea superioara a bordului este evidentiata de un profil similar cu cel a unei aripi. Pozitionate central, pot fi vizibile cele 3 guri de ventilatie similare cu motoarele de pe pe aripile unei aeronave. Plansa de bord curge perfect catre consola centrala. O alta noutate este reprezentata de cele 2 ecrane, si anume panoul de instrumente complet digital cu o dimensiune de 12,3’’, respectiv display-ul central pozitionat vertical cu o dimensiune de 11,9’’. La fel ca si la noul C Class, display-ul central este orientat catre sofer. Panoul usii ofera un design modern cu elemente cromate, cum ar fi butoanele pentru controlul electronic al scaunelor sau manerul pentru inchidere. In functie de linia de echipare, masina poate avea scaune sport sau confort.
Noile motorizari dispun de unitati cu patru cilindri din familia actuala de motoare FAME ( Family of Modular Engines ). In prezent sunt lansate 3 motorizari cu combustie interna, care sunt echipate cu generatorul de pornire integrat (ISG), cu o tehnologie de 48 de volti. Sistemul dispune de functii precum ,,gliding’’, boost sau recuperare, prin urmare, ofera o economisire considerabila in ceea ce priveste consumul de combustibil. Aditional, motorul porneste mult mai rapid si confortabil cu ajutorul ISG-ului, iar functia START-STOP este aproape insesizabila de catre persoana de la volan.
Motorizari:
A patra generatie de hibrizi reincarcabili este disponibila acum si pentru noul GLC. Pe langa eficienta crescuta, cu un consum foarte mic de combustibil, si o autonomie de pana la 100 km (WLTP), noile modele plug-in sunt si foarte dinamice. Pentru puntea spate, suspensia pe perne de aer este dotare standard, pentru un confort imbunatatit. Motorul electric cu o putere de 100 kW este de tip sincron si ofera un cuplu de pana la 440 Nm. Rularea pur electrica este disponibila pana la viteze de 140 km/h. Fata de modelul anterior, care dispunea de o baterie de inalta tensiune cu o capacitate de 13,5 kWh, noul GLC, vine cu o baterie marita cu o capacitate de 31,2 kWh. Incarcarea acesteia este disponibila atat in curentul alternatic (AC) cu o putere maxima de 11 kW, cat si in curentul continuu (DC), cu o putere maxima de 60 kW, astfel, o incarcare completa fiind realizabila in doar 30 de minute.
Motorizari plug-in hybrid:
Dupa clasa S si clasa C, si noul GLC a primit actualizarea la noua generatie a sistemul de infotainment MBUX ( Mercedes-Benz User Experience ). Interiorul autovehiculului este mult mai digitalizat si mai inteligent. Acesta a primit imbunatatiri atat hardware cat si software. Spre exemplu, cele 2 ecrane LCD au o rezolutie mult mai mare, imaginile fiind mult mai calitative, iar experienta de utilizare mult mai placuta. Navigatia este disponibila acum pe tot ecranul, iar impreuna cu Realitatea Augmentata care este dotare optionala, experienta la volan devine mai usoara si mai placuta. Exista o camera care filmeaza traficul din fata in permanenta, iar imaginea este redata in timp real pe display-ul central, alaturi de marcajele si proiectiile virtuale cum ar fi: indicatoarele din trafic, linii de directive, recomandari pentru schimbarea benzii, numele strazilor si chiar numerele locuintelor. Cu ajutorul acestei tehnologii, condusul in zonele urbane devine mult mai usor.
Noul GLC, ofera o ,,capota transparenta’’ atunci cand modul de rulare Off-Road este activ. Pe display-ul central sunt oferite imagini virtuale cu partea frontala de sub masina, rotile din fata si directia acestora. Imaginile virtuale sunt oferite de camera 360 de grade. Sunt disponibile 2 moduri de vizualizare: sub autovehicul, sau in partea frontala a acestuia. Pana la viteze de 8 km/h, primul mod, sub autovehicul este afisat. De la 8 – 20 km/h, este proiectata partea frontala a masinii. ,,Capota transparenta’’ este foarte utila, deoarece soferul, poate sa ocoleasca obstacolele mari cum ar fi bolovanii sau gropile mai adanci, atunci cand ruleaza pe un teren accidentat.
Optional, noul GLC poate fi echipat cu punte spate directoare 4,5°. Unghiul de bracare este redus cu 80 de cm, de la 11,8 m la 11 m. Sub 60 km/h rotile vireaza in directii diferite, astfel manevrabilitatea masinii este imbunatatita. La viteze peste 60 km/h rotile vireaza in aceiasi directie, iar stabilitatea masinii este mai mare.
Ultima generatie de pachete de sisteme de asistenta este disponibila pentru noul GLC. Acestea ofera un mod de rulare mult mai confortabil si un surplus de siguranta in traficul de zi cu zi. In functie de situatii, sistemele sunt capabile sa ofere asistenta chiar si la coliziunile iminente.