Mercedes-Benz a dezvaluit a 2-a generatie a modelului AMG-GT Coupe in cadrul evenimentului Monterey Car Week din California. Acesta este dezvoltat pe platforma noului SL, vine in configuratie de 2+2 locuri, directie pe puntea spate si tractiunea integrala AMG Performance 4Matic+ in standard, si poate fi configurat doar intr-o varianta Coupe.
Fiind creat pe o platforma de 2+2 locuri si avand un concept mai spatios, noul GT Coupe le-a oferit designerilor o multime de noi optiuni la exterior. Ampatamentul lung, aripile frontale scurte si parbrizul inclinat fac ca noul AMG GT Coupe sa para compact si puternic. Zona frontala este accentuala de grila radiorului AMG. Farurile digital light, au o forma usor rotunjita iar gurile de aer accentuate semnaleaza aparitia unei masini sport. Gurile de aer sunt vizibile atat pe partea laterala cat si in spate, iar stopurile led cu 3 module sunt unite printr-un element de design. Jantele din aliaj usor pot fi configurate cu dimensiuni de 20 si 21 inch, iar spoilerul activ din spate este integrat perfect in hayonul mare.
Interiorul noului AMG GT-Coupe, foloseste genele modelelor AMG de inalta performanta, care au fost combinate cu lumea digitala si dezvoltate in mod constant. Design-ul cockpitului pana la afisajul central din consola centrala este concentrat pe sofer si impresioneaza printr-un aspect general armonios. Volanul AMG Performance, cele 2 ecrane cu afisaje de culoare rosu / albastru, fibra de carbon din consola centrala si panoul portierelor sau scaunele sport AMG Performance creeaza o atmosfera sportiva si exclusivista.
Noul concept de 2+2 locuri, ofera mai mult spatiu la interior. Scaunele din spate sporesc functionalitatea de zi cu zi, si sunt potrivite pentru persoane de pana la 1,5 metri. Si spatiul din portbagaj a fost marit la 371 de litri, iar cu bancheta rabatata ajunge la un spatiu extrem de generos de 675 litri. Ca si comparatie, modelul anterior avea doar 165 litri.
Noul AMG-GT Coupe beneficiaza de elemente aerodinamice active atat in fata cat si in spate.
AIRPANEL
In zona frontala, este folosit un sistem din doua piese numit, AIRPANEL. Prima piesa functioneaza cu canalele de ventilatie vertical si este ascunsa in spatele admisiei inferioare din bara de protectie frontala, A 2-a piesa are canale de ventilatie orizontale si se afla in spatele adimisiei superioare. Acestea stau inchise si se deschid doar atunci cand este necesar.
Spoiler fata
Un alt element aerodinamic frontal, montat sub bara din fata este spoilerul frontal. Acesta este format din fibra de carbon si se extinde sau se retrage automat in functie de viteza de rulare sau de programul selectat.
Eleron spate
In zona din spate, exista un eleron care se extinde sau se retrage in 4 pozitii in functie de viteza de rulare. Totusi, acesta poate fi extins si manual, de pe butonul AMG Performance din partea stanga de pe volan.
Pentru o manevrabilitate si stabilitate crescuta noul AMG-GT Coupe este echipat in standard cu directie pe puntea spate. In acest sens, pana la 100 km/h cele 4 roti vireaza in directii opuse, unghiul de virare fiind redus cu 2,5 grade. Peste 100 km/h rotile vireaza in directii opuse, unghiul de virare fiind redus cu 0,7 grade.
Cuplul de antrenare este distribuit variabil pe ambele punti motoare, in functie de situatia de conducere si de activitatea soferului. Puntea spate este antrenata continuu prin intermediul casetei de transfer cu o legatura directa prin frecare, iar cuplu necesar transferat pe puntea fata este definit de unitatea de comanda a tractiunii integrale. In acest sens, exista o distributie a cuplului de pana la 50% pe puntea fata.
Suspensia semi-activa electrohidraulica este optionala pentru modelul AMG-GT 55 4MATIC+ Coupe, si standard pentru versiunea AMG-GT 63 4MATIC+ Coupe. Pe langa componentele mecanice, suspensia dispune si de componente hidraulice, iar suprafata drumului este scanata de aproximativ 1000x pe secunda, pentru o amortizare instanta. Pentru a putea trece peste anumite bordure sau denivelari, puntea fata poate fi ridicata cu pana la 30 mm.
Pentru o experienta si mai emotionanta a sunetului sportiv, inginerii de la divizia AMG au reusit printr-un senzor dezvoltat special, sa inregistreze sunetul autentic al motorului si sa il reproduca in habitaclu.