Directia pe puntea spate nu este o tehnologie noua aparuta in domeniul auto. Initial a fost introdusa pe masinile supersport precum Lamborghini Huracan, Lamborghini Aventador S, Mercedes-AMG GT sau Porsche 911 Carrera S pentru o dinamica crescuta si o manevrabilitate imbunatatita. Ulterior, producatorii premium precum Mercedes-Benz, Audi, Porsche sau BMW au adus tehnologia si pe modelele din clasa medie si clasa mare. Pentru modelele de la Mercedes-Benz, in prezent aceasta dotare este disponibila la peste 8 modele, oferind un unghi de directie de la 2,5° si pana la 10°.
Puntea spate directoare este o directie suplimentara electromecanica aflata pe puntea spate, care este adaptata corespunzator in functie de viteza de rulare si de pozitia rotilor din fata. Ea este compusa dintr-un electromotor care coordoneaza axul dedicat puntii spate directoare printr-o curea de antrenare. In functie de directia de rotire a motorului electric, atat bara de directie cat si capul barei de directie se deplaseaza spre dreapta sau spre stanga. Valorile sunt inregistrate de calculatorul directiei puntii spate, care pe baza informatiilor procesate, ajusteaza unghiul de directie a rotilor din spate.
Puntea spate directoare este o directie suplimentara electromecanica aflata pe puntea spate, care este adaptata corespunzator in functie de viteza de rulare si de pozitia rotilor din fata. Ea este compusa dintr-un electromotor care coordoneaza axul dedicat puntii spate directoare printr-o curea de antrenare. In functie de directia de rotire a motorului electric, atat bara de directie cat si capul barei de directie se deplaseaza spre dreapta sau spre stanga. Valorile sunt inregistrate de calculatorul directiei puntii spate, care pe baza informatiilor procesate, ajusteaza unghiul de directie a rotilor din spate.
1. Manevrarea si parcarea:
2. City-Agility:
3. Cresterea dinamicii de deplasare:
4. Stabilizare la viteza mare:
Viteză | Strategie de virare | Unghi de deformare |
---|---|---|
<60 km/h deformare roții față de puntea față | Manevrarea și parcarea | Unghi de direcție până la 10° |
City-Agility | Unghi de direcție până la 4,5° | |
>60 km/h deformare roții cu axa față | Cresterea dinamicii de deplasare | Unghi de direcție până la 2,5° |
Stabilizare la viteza mare | Unghi de direcție până la 2,5° |
Daca e sa comparam competitiorii directi ai clasei S / EQS care dispun de punte spate directoare, acestia sunt BMW Seria 7 / I7 si bineinteles Audi A8.
S Class / EQS – punte spate directoare cu unghi de 4,5° / 10°. (pentru varianta de 10° limita de jante este de 255/40 R20)
BMW Seria 7 / I7 – punte spate directoare cu un unghi de 3,5°.
Audi A8 – punte spate directoare cu un unghi de 5°.
Automobilele aflate în camapania “Aliat - 25 de ani de AutoExcelență” din această lună au fost vândute.
Te așteptam aici după data de 1 a lunii următoare cu noile oferte.
Mulțumim pentru interes!