Directia pe puntea spateAgilitate crescuta si Confort imbunatatit

Directia pe puntea spate nu este o tehnologie noua aparuta in domeniul auto. Initial a fost introdusa pe masinile supersport precum Lamborghini Huracan, Lamborghini Aventador S, Mercedes-AMG GT sau Porsche 911 Carrera S pentru o dinamica crescuta si o manevrabilitate imbunatatita. Ulterior, producatorii premium precum Mercedes-Benz, Audi, Porsche sau BMW au adus tehnologia si pe modelele din clasa medie si clasa mare. Pentru modelele de la Mercedes-Benz, in prezent aceasta dotare este disponibila la peste 8 modele, oferind un unghi de directie de la 2,5° si pana la 10°.

Ce este puntea spate directoare?

Puntea spate directoare este o directie suplimentara electromecanica aflata pe puntea spate, care este adaptata corespunzator in functie de viteza de rulare si de pozitia rotilor din fata. Ea este compusa dintr-un electromotor care coordoneaza axul dedicat puntii spate directoare printr-o curea de antrenare. In functie de directia de rotire a motorului electric, atat bara de directie cat si capul barei de directie se deplaseaza spre dreapta sau spre stanga. Valorile sunt inregistrate de calculatorul directiei puntii spate, care pe baza informatiilor procesate, ajusteaza unghiul de directie a rotilor din spate.

Puntea spate directoare pentru modelele Mercedes-Benz

Puntea spate directoare este o directie suplimentara electromecanica aflata pe puntea spate, care este adaptata corespunzator in functie de viteza de rulare si de pozitia rotilor din fata. Ea este compusa dintr-un electromotor care coordoneaza axul dedicat puntii spate directoare printr-o curea de antrenare. In functie de directia de rotire a motorului electric, atat bara de directie cat si capul barei de directie se deplaseaza spre dreapta sau spre stanga. Valorile sunt inregistrate de calculatorul directiei puntii spate, care pe baza informatiilor procesate, ajusteaza unghiul de directie a rotilor din spate.

1. Manevrarea si parcarea:

  • unghiurile de directie de pana la 10° sunt implementate la puntea spate.
  • strategia de reglare este activa pana la cca. 20 km/h, chiar si la mersul inapoi.
  • exista avantaje chiar si la parcarea in fata
  • locurile de parcare mai inguste sunt realizabile cu asistentul active la parcare

2. City-Agility:

  • reglari ale unghiului de directie intre 3,5 si 4,5°.
  • strategia de reglare este activa intre 20 si 60 km/h.

3. Cresterea dinamicii de deplasare:

  • mici ajustari ale unghiului intre 2,5 si 2,0°
  • strategia de reglare este activa intre 60 si 120 km/h.

4. Stabilizare la viteza mare:

  • mica ajustare a unghiului ≤ 2,0°
  • strategia de reglare este activa incepand cu cca. 120 km/h
  • schimbarile benzii sunt percepute ca fiind foarte sigure si stabile.
Viteză Strategie de virare Unghi de deformare
<60 km/h deformare roții față de puntea față Manevrarea și parcarea Unghi de direcție până la 10°
City-Agility Unghi de direcție până la 4,5°
>60 km/h deformare roții cu axa față Cresterea dinamicii de deplasare Unghi de direcție până la 2,5°
Stabilizare la viteza mare Unghi de direcție până la 2,5°

Mercedes-Benz Clasa S / EQS in comparatie cu modelele concurente

Daca e sa comparam competitiorii directi ai clasei S / EQS care dispun de punte spate directoare, acestia sunt BMW Seria 7 / I7 si bineinteles Audi A8.

S Class / EQS – punte spate directoare cu unghi de 4,5° / 10°. (pentru varianta de 10° limita de jante este de 255/40 R20)

BMW Seria 7 / I7 – punte spate directoare cu un unghi de 3,5°.

Audi A8 – punte spate directoare cu un unghi de 5°.

Automobilele aflate în camapania “Aliat - 25 de ani de AutoExcelență” din această lună au fost vândute.
Te așteptam aici după data de 1 a lunii următoare cu noile oferte.

Mulțumim pentru interes!

Distribuie articolul

ALIAT AUTO S.R.L., Sediu Social/Sediu desfășurare activitate: Tg Mureș, str. Gheorghe Doja nr. 304, jud. Mureș, Nr. înreg. ONRC: J26/265/2000, Obiect de activitate: Comerţ cu autoturisme şi autovehicule uşoare (sub 3,5 tone); Întreţinerea şi repararea autovehiculelor; C.U.I. : 12976756; Aviz de funcționare la sediu: nr. 224/23.01.2024